Psycholog

mgr Justyna Kordowiecka


"Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Oprócz dyplomu psychologa posiadam również kwalifikacje pedagogiczne. Swoje doświadczenie zdobywałam w placówkach oświatowych (praca na stanowisku psychologa w przedszkolach i szkole podstawowej) oraz medycznych (praktyki w Instytucie Psychiatrii i Neurologii). Byłam również realizatorem autorskiego programu profilaktycznego „Trening umiejętności interpersonalnych", który był przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej. Posiadam odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenie terapii EEG- Biofeedback. Stale zdobywam nowe umiejętności i poszerzam wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach, kursach i warsztat z psychologii i dziedzin pokrewnych.W wolnym czasie lubię podróżować oraz jeździć na rowerze."

PROGRAM PRACY PSYCHOLOGA:

Oddziaływanie w stosunku do dziecka:

objęcie opieką dzieci mających trudności w zaadoptowaniu się do życia przedszkolnego (terapia z dzieckiem przejawiającym lęk separacyjny) objęcie diagnozą psychologiczną i terapią dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi (zaburzenia emocjonalne, zachowania opozycyjno - buntownicze, nadpobudliwość psychoruchowa) przeprowadzenie badań przesiewowych w celu oceny dojrzałości szkolnej dziecka 6 - letniego terapia z dzieckiem mającym trudności w nauce czytania, pisania oraz niskim poziomem wiedzy ogólnej wspieranie rozwoju dzieci z problemami emocjonalnymi wspieranie rozwoju dzieci ze szczególnymi zdolnościami organizacja zajęć terapeutycznych, grupowych np. w formie zajęć muzycznych, służących stymulacji rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego.

Oddziaływanie w stosunku do rodzica dziecka:

spotkania wstępne, mające na celu przedstawienie plany pracy psychologa pomoc w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej terapii udzielanie rodzicom postdiagnostycznych informacji o dziecku, udzielanie wskazówek odnośnie dalszej pracy z dzieckiem, kierowanie do Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej doradztwo w sprawach dojrzałości szkolnej otoczenie opieką dzieci ze środowisk i rodzin niewydolnych wychowawczo oraz patologicznych, zapewniając rodzinie pomoc w zakresie wychowania i opieki udzielanie pomocy rodzinom dzieci w wieku 3 - 7 lat z dysfunkcjami w rozwoju psychomotorycznym i emocjonalno - społecznym udzielanie pomocy rodzicom, którzy doświadczają problemów wychowawczych z dziećmi, bądź własnych problemów emocjonalnych, rodzinnych. Rozmowy interwencyjne.


Oddziaływanie w stosunku do nauczyciela przedszkola:

uzgadnianie z nauczycielem kierunku i zakresu zadań realizowanych w przedszkolu informowanie na bieżąco o postępach dziecka w terapii oraz przekazywanie wskazań do pracy z dzieckiem podczas zajęc z całą grupą na prośbę nauczyciela przekazania waznych wiadomości z zakresu wiedzy psychologicznej, niezbędnych do prawidłowej realizacji zaleceń w stosunku do dziecka.